miercuri, 15 septembrie 2010

Pildă bibllică

ElZap

“La început era Cuvântul.”

Aşa începe scriptura, când cuvântează despre începuturile începuturilor. Mă rog, poate nu chiar de la început a fost cuvântul, dar el a fost esenţial în tot capitolul despre Facere.

Şi dacă cuvântul a fost la Facere, de ce nu ar fi şi la desfacere? Aşa credeau mulţi care se încredeau în el.

“ ...cuvântul... cerurile s-au întărit şi cu duhul gurii toată puterea [lui]” (Ps. 32, 6)

Cam aşa-i. Numai că acum la tot el s-a întors împotriva lui, şi vai de cel ce-i iese din poruncă. Au n-o fi aflat despre căderea îngerilor?

Cei drept în toată tărăşenia asta n-a fost numai cuvântul. A fost şi cu alţii.

Bunăoară televiziunile îl arătau la nunta din Cana Galilei. Cu un alt om de bine. Acolo i s-a isprăvit vinul, după cum ne spune colindul.




Vinul s-a isprăvit dar el nu s-a lăsat. Nu a fost nevoie să preschimbe apa-n vin, că latifundiarul avea de unde să asigure alimentarea la pompă. Doar că s-a dat într-un fel de "montagne russe" care se zice că era maşina proprietate personală.

Acum nu-mi mai rămâne decât să aştept liniştit Judecata din Urmă.

La câte se întâmplă pe la noi, numai ea ne mai scapă.

5 comentarii:

  1. E chiar bijuterie, ElZap!
    Am savurat cuvânt cu cuvânt. N-am replică, doar un soi de zâmbet recunoscător. Uneori mă întorc acasă sfârşită de blegeala mintală a oamenilor cu care trebuie să mă pun în contact, fie că vreau, fie că nu.Intru pe blogurile favorite, mai râd, mai schimb o vorbă...
    Dar uite, uneori dau de-un text ca al tău şi mă mai liniştesc: chiar dacă lumea e mică şi neagră, ne suportă şi pe alde noi.

    RăspundețiȘtergere
  2. @renata

    Lumea asta începe să semene tot mai mult cu scena aia din "Maşina timpului" a lui H.G. Wells.

    Un pumn de oameni plini de tupeu, incompetenţi, nesătui, aroganţi, vicioşi şi pe alocuri analfabeţi care dispreţuiesc tot restul lumii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da. Pumnul ăsta de oameni încă ne dau voie să ne spunem părerea...
    Problema e, până când?

    RăspundețiȘtergere
  4. @renata

    Fiecare Baiazid îşi găseşte naşul. Sau altefel spus, se găseşte un Timur Lenk pentru fiecare Baiazid.

    RăspundețiȘtergere
  5. "Cei drept"... ar trebui să fie Ce-i drept... şi cele două Cuvinte s-or face trei! :D

    RăspundețiȘtergere