luni, 29 noiembrie 2010

Paranoia

ElZap

Cică boala asta ar ţine de minte, sau poate de lipsa ei. Despre un paranoic unii ar spune că i-a luat Dumnezeu minţile. Poate aşa este, că nu degeaba sunt unii mai deştepţi decât alţii.

Ca să despicăm firul în patru (şi luând doar ce ne interesează), paranoic ar fi unul care suferă de mania persecuţiei. Dacă X crede că cei din jur îl bârfesc la greu, am zice că este puţin paranoic.

Numai că...

De câte ori nu aţi asistat la scene de genul celei de mai jos?

Vine X în vizită la familia F după o lungă perioadă în care nu s-au văzut nici măcar la telefon. Scene de efuziune, de încep să-ţi dea lacrimile. La plecare aceleaşi scene. Abia acum cade masca. Gazda cea excesiv efuzionată, se uită dacă X a ajuns destul de departe şi dă drumul la opinii sincere. Din nesimţit sau nesimţită n-o scoate. Ba mai adaugă şi alte epitete şarmante. Dacă X află, şi se pronunţă în consecinţă s-ar zice că el este paranoic?

Cam este, aş spune eu. Asta pentru că ar fi trebuit să ştie de la început că lumea nu e aşa cum vrea să pară. Şi dacă ar fi ştiut, de ce i-ar mai păsa?

Dar nu depre X, Z, Y sau F am vrut să scriu.

Mă gândesc cum ar trebui să se poarte înaltele feţe politice şi diplomatice după ce se deschide chestia aia de se cheamă WikiLeaks? Că până la deschiderea ei toţi se purtau numai şi numai cu mănuşi.

Oare cine este persoana care „Se teme de riscuri şi rareori se arată creativă"? E tot aia căreia i se spune şi „madame teflon”?

Dar „masculul alfa” cine o fi?

Poate aflăm cine este acel individ „vanitos şi ineficient ca lider european modern”.

Şi câte am putea afla în zilele ce vin.
Parcă am asista la desfacerea unor plăcinte cu răvaşe.
Parcă am asista la povestea aia de logică cu filosofii greci mânjiţi pe faţă. Toţi râd, dar niciunul nu ştie cine râde de el.

Politicienii ăştia or fi bolnavi de paranoia cu toţii?

Nu m-ar mira, după cele pe care urmează să le aflăm în zilele care o să vină?

Dar cei ce au deschis cutia Pandorei, de ce au făcut-o? La ordinul cui au făcut-o?

Greu de spus.
Nu cumva...?
Se prea poate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu