vineri, 2 noiembrie 2012

Una autentică...


ElZap

Cam asta aș vrea eu. Dacă e să fie dreaptă măcar să fie una autentică. Una precum e pohta ce-o pohtesc.

Ș iată cum e pohta mea:

Întâi că statul n-ar trebui să se bage în furtișagurile mele, fie că sunt mari, fie că sunt mici. Ce treabă are statul cu ce fac eu? Ce, eu fur statul? Și dacă-l fur, nu sunt și eu parte din stat? Aș putea spune că eu sunt chiar statul, așa cum a spus mai demult cineva. E drept că eu sunt statul dimpreună cu o haită. Cu haita asta merg eu să spânzur pe cine vreau și să belesc pe oricine mai are piele și os.

Apoi aș vrea ca să nu mă frece nimenea la cap cu chestii de obligații față de stat. Mă refer la alea de parlamentar, dacă o să ajung. Cine ce treabă are cu prezența mea la Casa Poporului? Eu, dacă vreau să gândesc, pot gândi oriunde. Pot gândi când stau pe budă, la oi, vaci, sau în Meybach, ce puii mei! Dacă nu vreau, nu vreau, ce atâta mare scofală. Și dacă gândesc, ce treabă aveți voi ce gândesc eu? Cugetările mele sunt secrete. Am și eu dreptul la viață privată.

Și cu presa mai e o chestie. Pe asta o pohtesc cel mai mult. Chestia. Să nu mai văd reporteri sau reporterițe care să-mi puie mie întrebări idioate. La mine merge doar cu chestii subtile. Bunăoară, ar putea să mă laude în mod discret, ca să nu se prindă gloata că eu aș fi aranjat ceva. Și să mai corecteze și ei limbajul pe care-l folosesc, că doar de aia sunt jurnaliști.

Acum, să nu credeți că eu am ceva cu stânga. Eu și înainte combăteam tot cu stânga. Da, dar atunci stânga era stângă, cam cum e acum dreapta dreptă. Adică tot aia era. Dacă se schimbă vremurile mă sucesc și eu. Totul e să fie o stângă autentică. Adică să fie așa cum o vreau eu și cum am expus în cele câteva puncte de mai sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu