joi, 20 decembrie 2012

Ultima zi


ElZap

Ultima, căci de mâine se va aşterne în faţa noastră neantul.

Nici nu am băgat de seamă când a trecut această minusculă eternitate. O eternitate care ar fi putut să fie, dar care a refuzat să se nască.

Nimeni nu crede în această bazaconie, deşi eu mă încăpăţânez să cred.

Cred, în ciuda faptului că mă îndoiesc adesea de cele mai evidente lucruri. Cred într-un mod cu totul aparte, la fel cum cred că niciodată unu cu unu nu face doi, din simplul motiv că nu există un unu care să fie identic cu celălalt unu. Poate şi de aceea mereu se adună.

Cred la fel cum sunt sigur că Dumnezeu există, chiar dacă mă îndoiesc de poveştile de adormit copiii şi vigilenţa maturilor. Cineva spunea că dacă va fi vizitată faţa invizibilă a Lunii şi se va găsi acolo o uzină funcţionând, va fi sigur că Cineva a trecut pe acolo. O banală păpădie este însă cu mult mai complicată şi ne complică stupida noastră logică.

Nu pot să cred că va veni cu o bubuitură teribilă, cam cum se rezolvă în mod inteligent toate problemele în filmele poliţiste.

De fapt sfârşitul acesta a bătut la uşa noastră cu mult timp în urmă.

A venit de când am început să lăsăm caişii să-şi piardă florile, crezând în superbe flori artificiale.

A venit din ziua în care nu am mai crezut că putem fi copii, sau măcar liceeni. În fond, izgonirea din Eden s-a produs atunci când am hotărât că trebuie să fim maturi.

Am venit din sera în care nu am putut să credem că gutuile pot fi şi fosforescente şi că avem dreptul să ne luăm după ele.

A venit din seara în care ne-am făcut bagajul pentru o lungă călătorie. Atunci am crezut că zgomotul motoarelor unui avion ar putea impresiona mai mult decât zumzetul banal al stupului de albine.

A venit din clipa în care am confundat fericirea cu performanţa şi bucuria cu succesul.

Cred că va veni, pentru că sunt convins că ni-l dorim cu ardoare.

9 comentarii:

  1. Frumos scris. Probabil va veni, astăzi nu eram pregătiţi, nu neapărat pentru că ni-l dorim cu ardoare, dar tot cobim de mii de ani :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci cred că o să vină diferenţiat. Fiecare cu sfârşitul lui!

      Ștergere
  2. va veni, va veni si sfarsitul.dar pana atunci vor mai inflorii caisii de cateva ori. sa ne bucuram!

    RăspundețiȘtergere
  3. :),scuze, greseala e din cauza vitezei!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate.
      Şi chiar dacă ar dori să se grăbească, am putea să ne salvăm pe "Ultima frunză" a lui O. Henry.

      http://www.online-literature.com/donne/1303/

      http://www.youtube.com/watch?v=1dhs1pHyGOI

      Ștergere
  4. Trecu. Şi asta. Parcă nici n-ar fi fost. Dar urmează. Eminescu. El ne dădu ceva rost.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trecu!

      "Cum trece-n lume toată slava
      Ca și un vis, ca spuma undei!
      Sus, în cetate la Suceava,
      Eu zic: Sic transit gloria mundi!"

      Din fericire a dat si pentru noi si pentru altii.

      Din nefericire, avem tot mai putin timp pentru el. Nu din vina noastra.

      Ștergere
  5. Craciun Fericit, ElZap ! Uite ca Mosul ti-a lasat ceva sub brad (!?)... pe mine,

    anca mica, hi hi hi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ohoooo!

      Ce surpriza! Ce surpriza!
      Sa dau fuga sa scotocesc sub brad.

      Da' prin ce tinuturi ai ratacit? Pribeaga.

      Ștergere