duminică, 15 noiembrie 2009

Slavianka

ElZap

Un imn, un marş, un cântec revoluţionar sau patriotic mobilizează oameni.

Pentru ce îi mobilizează este o altă problemă. În principiu i-ar putea mobiliza pentru orice.

Să luăm de exemplu cântecul "Rămas bun Slavianka" scris de compozitorul Vasily Agapkin.

I-a mobilizat pe bulgarii ce au luptat în primul război balcanic (1912-1913).




I-a mobilizat pe "albi" în lupta împotriva "roşiilor".



I-a mobilizat şi pe "roşii" împotriva oricui era nevoie.





Pe toţi i-a mobilizat.

Toţi au luptat şi mulţi din ei au murit. Problema era dacă ei ştiau pentru ce mor?

Să te ferească Sfântul de aşa mobilizare.


Noroc că a venit o zi şi cântecul Slavianka şi-a luat zborul.
Pe aripile unor cocori.



Poate astfel a rămas nemuritor.
Cine poate şti?


2 comentarii:

  1. Eşti imprevizibil! Când toată blogosfera analizează duelul candidaţilor iar televiziunile mogulilor :)) sapă şi mai profund,analizând numai două-trei fraze din duel, tu faci monografia un cântec...
    Mie mi-a plăcut şi mi-a sugerat o temă pentru blogul meu. Poate o să scriu cândva despre aste şi vei recunoaşte imediat că acela e subiectul pe care mi l-a inspirat "Slavianka" ta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu duelul ăsta e o problemă.

    Nu că n-ar trebui să-i bat obrazul unuia sau altuia dintre candidaţi, dar mi-e că în felul ăsta s-ar înţelege că îl laud pe celălalt şi asta n-ar fi după vrerea mea.

    RăspundețiȘtergere