sâmbătă, 19 februarie 2011

Scoaterea untului

ElZap

Cui nu-i place untul, mai ales atunci când este preparat în casă, sub ochii vigilenţi a unei femei responsabile? Pentru unt poate fi folosită şi mâna de lucru a unui bărbat. E chiar indicat.

Nici prin cap nu-mi trece să mă substitui vreunui site specializat în chestii culinare, cu atât mai mult cu cât vorbesc doar din auzite şi din văzute. Eram cam necopt ca să pun mâna la treabă pe vremea când untul se făcea din smântână.

S-ar putea să vă suprindă chestia asta cu smântâna, pentru că unii "specialişti" m-ar putea contrazice, spunând pe bună dreptate, că untul se prepară din cu totul alte materii prime. Poate din soia, poate din tărâţe, din petrol, sau din naiba ştie ce le trece prin cap ălora. Dacă e din soia încă e bine. Cine n-a mâncat salam cu soia?! Unii mai mănâncă şi acum, dar spre norocul lor nu ştiu, aşa că n-au nicio şansă să treacă la o revoluţie sexuală cum ne proroceşte domnul L.


Să revenim la oile noastre, mai precis la laptele lor sau la produsul numit smântână care tot din lapte se obţine. Poate fi şi lapte de vacă la o adică.

Pe vremuri demult apuse, smântâna asta se punea întrun recipient cilindric din lemn. Un fel de oală ar zice unii. O persoană mai zdravănă se încumeta să bată smântâna aia cu un fel de piston cu găuri până ce... se separau nişte bobiţe de ... unt. Cam asta îmi amintesc eu că se întâmpla.

Acum, untul se poate scoate nu numai din lapte.

Partidele politice scot untul din oameni de exemplu. Ăia pot fot fi duşi cu zăhărelul, cu sticla de ulei, cu naiba ştie ce până ce se scoate untul din ei. Se înţelege că untul îl iau cei care-l aleg.

Ce-am zice dacă am află că untul poate fi scos din... popoare. Le trânteşti o mică revoluţie şi scoţi untul din întreaga planetă. De ce nu s-ar putea la o adică şi chestia asta. Totul e să iasă unt. Totul e ca să fie servit la masă.

La masa verde de pildă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu