miercuri, 19 octombrie 2011

Democraţie pe baricade

ElZap

Nu mă bucur de necazul altora, dar nici nu vreau să mă opun voinţei de neclintit a astrelor.



Pe vremuri stăteam cu urechea lipită de un aparat de radio cu lămpi şi ascultam lecţia de democraţie venită pe unde scurte. Bănuiam că odată şi odată voi fi examinat la această materie şi nu vroiam să iau o notă proastă.

Lucrurile s-au schimbat, şi în loc să dau eu examen, soarta a făcut să fie chemat la apel Marele Profesor. Abia atunci mi-am dat seama că el se bâlbâie fiind pe dinafară de subiect. Tot ce ne spunea el la lecţie nu mai funcţiona în viaţa de zi cu zi.

Să se fi înşelat Domnul Profesor? Să ne fi minţit el cu bună ştiinţă?

El îmi spunea că Democraţia, Marea Democraţie se instaurează cu mănuşi. Aşa o fi, dar parcă uneori se instaurează şi cu bâta. Bâta pe care de n-o foloseşte el o folosesc ei. Ei, copiii teribili ai Academiei de Înalte Studii Democratice. Şi zău că ăştia au învăţat lecţia ca lumea.

Domnule Profesor, când aveţi programată următoarea lecţie, că tare aş vrea să vă pun nişte întrebări incomode?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu