ElZap
Un ban "cinstit" poate fi câştigat numai în România. Şi încă ce de bănet se poate face pe la noi. Mai ales dacă te numeşti Uniunea Europeană.
Bunăoară, pentru doar 2 milioane de euro, pe la noi se poate moderniza un aeroport. Asta e un fel de frunză de-a coanei bi-ministre. Aia costa doar 890.000 de euro, deşi era ditamai frunza.
Deocamdată bănuiesc că s-a început cu un aconto, aşa cum se încep toate afacerile cinstite. Asta doar bănuiesc. Cert e că s-a primit un... videoclip. Ăsta ne va arăta cam cum o să arate aeroportul ăla după modernizare.
Până la urmă n-ar fi chiar scump, dacă te gândeşti că e un aeroport, nu nişte prăpădite de avioane MIG, care au fost modernizate pentru a fi duse... la muzeu.
Toată lumea e cuprinsă de febra modernizărilor, a înnoirilor. Cu cât eşti mai sărac, cu atât te modernizezi mai abitir. Chiar şi Sudanul se modernizează. Acolo au venit nişte băieţi deştepţi care le fac un aeroport. Unul pe care o să poată ateriza chiar şi un A380. Poate chiar şi un An 225. Aeroportul ăla costă. Costă aproape 2 milioarde de dolari. Dar măcar e nou-nouţ. Dacă l-ar fi făcut Bechtel ar fi costat de 10 ori mai mult... dar măcar ar fi fost vechi.
Monstrul ăsta (AN 225) e cel mai mare avion dintre A380 şi cel mai nou avion american Boeing 747-8. Cel mai mare a rămas de când l-a făcut mă-sa, defuncta Uniune Sovietică, prin anii 1980. Poate va mai rămâne încă mult timp aşa. Asta dacă îl scoatem din competiţie pe ciudatul exemplar, unic la modul absolut, Spruce Goose. Ăla de a zburat o singură dată la o înălţime comparabilă cu propria-i înălţime.
El, AN-ul, nici nu are nevoie de aeroport, că poate ateriza şi pe iarbă. Îi chemi pe băieţii deştepţi de pe la noi şi aeroportul e gata. Băieţii ăia de au defrişat România în doi timpi şi trei mişcări. Pe unde au defrişat ei, acum pasc turmele de kecske, cum le spun localnicii monolingvi, dar cu plăcuţe de înmatriculare bilingve.
Şi atunci, de ce ar mai fi nevoie de aeroport, dacă poate ateriza şi pe iarbă? Păi altfel cum ar mai câştiga ăia banii în Sudan? Parcă la noi de ce ar fi nevoie de modernizare?
Poate doar pentru a-i oferi mărinimoasei baronese, Coana Uniune Europeană, prilejul de a-i mai face cadou o bască lui nea Gheorghe din Torpilaţi. Asta pe când îi degereau picioarele din lipsă de încălţari.
Aşa-i coana asta, suflet mare!
Un ban "cinstit" poate fi câştigat numai în România. Şi încă ce de bănet se poate face pe la noi. Mai ales dacă te numeşti Uniunea Europeană.
Bunăoară, pentru doar 2 milioane de euro, pe la noi se poate moderniza un aeroport. Asta e un fel de frunză de-a coanei bi-ministre. Aia costa doar 890.000 de euro, deşi era ditamai frunza.
Deocamdată bănuiesc că s-a început cu un aconto, aşa cum se încep toate afacerile cinstite. Asta doar bănuiesc. Cert e că s-a primit un... videoclip. Ăsta ne va arăta cam cum o să arate aeroportul ăla după modernizare.
Până la urmă n-ar fi chiar scump, dacă te gândeşti că e un aeroport, nu nişte prăpădite de avioane MIG, care au fost modernizate pentru a fi duse... la muzeu.
Toată lumea e cuprinsă de febra modernizărilor, a înnoirilor. Cu cât eşti mai sărac, cu atât te modernizezi mai abitir. Chiar şi Sudanul se modernizează. Acolo au venit nişte băieţi deştepţi care le fac un aeroport. Unul pe care o să poată ateriza chiar şi un A380. Poate chiar şi un An 225. Aeroportul ăla costă. Costă aproape 2 milioarde de dolari. Dar măcar e nou-nouţ. Dacă l-ar fi făcut Bechtel ar fi costat de 10 ori mai mult... dar măcar ar fi fost vechi.
Monstrul ăsta (AN 225) e cel mai mare avion dintre A380 şi cel mai nou avion american Boeing 747-8. Cel mai mare a rămas de când l-a făcut mă-sa, defuncta Uniune Sovietică, prin anii 1980. Poate va mai rămâne încă mult timp aşa. Asta dacă îl scoatem din competiţie pe ciudatul exemplar, unic la modul absolut, Spruce Goose. Ăla de a zburat o singură dată la o înălţime comparabilă cu propria-i înălţime.
El, AN-ul, nici nu are nevoie de aeroport, că poate ateriza şi pe iarbă. Îi chemi pe băieţii deştepţi de pe la noi şi aeroportul e gata. Băieţii ăia de au defrişat România în doi timpi şi trei mişcări. Pe unde au defrişat ei, acum pasc turmele de kecske, cum le spun localnicii monolingvi, dar cu plăcuţe de înmatriculare bilingve.
Şi atunci, de ce ar mai fi nevoie de aeroport, dacă poate ateriza şi pe iarbă? Păi altfel cum ar mai câştiga ăia banii în Sudan? Parcă la noi de ce ar fi nevoie de modernizare?
Poate doar pentru a-i oferi mărinimoasei baronese, Coana Uniune Europeană, prilejul de a-i mai face cadou o bască lui nea Gheorghe din Torpilaţi. Asta pe când îi degereau picioarele din lipsă de încălţari.
Aşa-i coana asta, suflet mare!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu