duminică, 22 ianuarie 2012

Nunta poporului


ElZap

Aseară mi-a fost dat să merg la nuntă.

Aşa păţesc toţi oamenii care nu se astâmpără. Neavând eu treabă, că se terminase cam repede chestia din piaţă, învârt eu ce învârt telecomanda printre degete şi se deschide televizorul taman unde trebuie. La nuntă, aşa cum e lesne de priceput.

Acolo numai lume bună, de nici loc nu aveai să întorci un păcat, că imediat era arestat săracul de unul din nenumăraţii specialişti în probleme de morală. Hopa, s-a întors Rolls-Royce-ul cu susul în jos, îmi zic şi privesc înainte.

Aşadar, ce ţepe împrumutate de la Băsescu, care şi el le-a împrumutat de la Vadim, care...? Acum o să vină DNA-ul şi o să-i pună pe toţi cei cu burdihan postrevoluţionar să tragă la galere, să scoată sare gemă, să sape canalul Trasfăgărăşan cu lopeţile din dotare, să....

Dau să mă culc, dar nu mă lasă lăutarii. Mai stau... şi odată văd că la tribuna violetă se repede Marea Doamnă. Nu ştiu cum o cheamă, că pare-mi-se că a avut mai multe nume, din care reţin doar două şi alea conspirative. Unul, dacă nu mă înşel e „Gabriela", iar celălat e „Ioana".

Ascult cuvântarea şi pe urmă mă culc. Acum pot dormi liniştit că ştiu că ţara o să intre pe mâini bune. Cu aşa nuntaşi destoinici nici că se poate altfel.

De douăzeci şi doi de ani tot nuntim, dar nuntă ca asta n-am mai văzut. Bănuiesc că nuntaşii n-au venit cu darul ascuns prin sarsanale, că ei au altceva de ascuns. Bunăoară ar putea să-şi acundă niscaiva şorici. Darul cred că l-a dat mirele, că aşa se poartă la case mari. Altfel de unde aşa cuvinte înflăcărate?

De azi încolo am terminat-o cu condamnarea proletcultismului, a pupincurismului.

Păi la ce bale curg pe la gurile onorabililor noştri nuntaşi, culturnicii de pe atunci erau nişte bieţi copii care gângureau ceva ce nu pricepeau nici ei.

Amin!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu