luni, 20 iunie 2011

Cârcotaş pe balustradă (3)


ElZap



Fără finalizare

Podurile sunt de două feluri precum masajul thailandez: cu și fără. Podul doctorului e fără. Și cine putea să bage de seamă că podul nu a icnit? Nu vreau eu să fiu feminist, dar trebuie să recunosc că meritul unei femei este imens în chestiunea podului. Podul n-a icnit și pace.

Că n-a icnit ar fi numai jumătate de hibă, dar e evident că nu s-a pus ștampila, ori un pod fără ștampilă s-ar zice că nici nu există, iar pe un pod care nu există nici n-ai cum să circuli.

Dacă nu s-a pus ștampilă e clar că nu s-a încasat contravaloarea expertizei, care oricât de inutilă ar părea are valoare ei. Păi cum s-ar justifica că există instituția dacă ea nu pune ștampila? Să mă lase ăștia ce tot bat șaua cum că ștampila se pune dublu orb, că se construiește aiurea-n tramvai. Nu-i adevărat și pace. Se și mai și.

Cine spune că în unele țări fără ștampile puse pe unde trebuie sau puse cum și cu ce trebuie cad clădirile la o adiere de vânt se înșală amarnic. Uite că la noi pică macaraua și vântul este stârnit post factum. Dacă vântul nu există îl vom inventa pe el. Poate că nu ați băgat de seamă la ce-a spus Voltaire:

Si Dieu n'existait pas, il faudrait l'inventer.

Nu știu dacă Voltaire a avut timp să se pronunțe și asupra frunzei, dar se rezolvă cumva, că doar n-are cum să rămână frunza atârnată.

Știu însă că eu am ratat prima sinucidere din viața mea. Am zis și eu să închei socotelile și m-am repezit bezmetic pe pod. Duminică la prima oră, ca să aibă ce trăncăni mass-media toată săptămâna. M-am urcat pe pod cu mașină cu tot, dimpreună cu alți sinucigași, dar podul neghiob nici n-a icnit. Acum nici nu știu pe cine să dau în judecată că nu mi-a ieșit figura. O fi Oprescu vinovat că a refuzat ștampila, constructorul că ține podul, sau ICS că podul stă țeapăn la locul lui cu sau fără ștampila dumnealor.

Acum să n-o luăm chiar așa cu fânu-n coarne, să zicem că ICS nu e de trebuință. Este, sigur că este, cu condiția ca ICS să existe pe bune. Dacă dumnealui nu-i decât o ștampilă atunci nu-i.

Și ca să împăcăm și capra și varza, eu zic că trebuia urcat tot guvernul pe pod, dacă tot știa ministra cum că nu ține. Oare pica?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu