duminică, 31 mai 2009

Un Maestru cât un Vanghelie

ElZap

Cât un Vanghelie? Nici atât. Aşa se vede. Pe cine gira musiu Vanghelie? Pe Ecaterina Andronescu. Ce e rău aici? Nu e rău nimic. Madam Ecaterina Andronescu vorbeşte corect româneşte. Am dreptate? Aproximativ, am.

Dar Maestrul pe cine girează? Vă spun eu. Pe NIMENI. De ce vă miraţi? Aşa se numeşte personajul. Mă rog, aşa ar trebui să se numească. Vorbeşte NIMENI româneşte? Ba. E BA.

“Bine v-am găsit Maestre”. Aşa începe dragostea. Aşa începe şi dialogul cu Maestrul.

Cum vine treaba cu “succesuri”? Vine aşa. S-a corectat imediat. Acum pricep şi eu. Dar restul? "Pot să fie unii oameni care nu vor să vorbesc cu tine". Asta n-o punem la socoteală. Pe asta am băgat-o sub preş.

Acum treaba e că găina vrea să fie cocoş. Cu literă mică, nu cu literă mare. Acela e un alt Găină. Acolo cocoş e găina şi viceversa. Mă rog, fiecare cu cocoşul lui. Că vrea găina să fie cocoş nu-i bai. Bai e că găina nu ştie să cânte Cucurigu. Şi când cântă ia o gamă prea sus. Drept e că nici unii cocoşi nu cântă corect.

Pe de altă parte ce vedem la modul cum conduce Maestrul discuţia. Vedem că se evită abil problemele delicate. Se vede că e uns cu toate alifiile. Nu ca ucenicul vrăjitor. Acela a vrut să sară peste sârma ghimpată a gardurilor. Maestrul le evită. La vârsta lui nu face să sari ca apucatul peste garduri.

Cum e scris scenariul? De exemplu sensibilitate românului la sărăcie. Dă cu sărăcia, şi plânge pe umărul săracului. Ce zice săracul? Zice că asta e de-a noastră. Ea e cea care dă cu barda-n Dumnezeu. Ea e cea care are grijă să nu mai mănânce nimeni din sudoarea bunioară a unuia ca mine şi ca dumneata, care suntem din popor; adică să şază numai poporul la masă, că el e stăpân.

Românul e sensibil la naţionalism. Hop şi eu, tot naţionalistă sunt. Vadim e naţionalist? Da. Dar nu e bun. Eu sunt aia buna. Ca şi tata, care trăgea în ţeapă. Vadim făcea la fel, dar nu la fel ca tata. Pe cine să tragi în ţeapă? Vrei să-ţi tai singur craca de sub picioare?

În opoziţie toţi încearcă să treacă la alte partide, zice duduia. Aşa. Şi dacă nu eşti în opoziţie dar treci la independenţă cum e? Despre asta nu e voie să vorbesc, că nimeni n-are voie să vorbească.

Ce să mai vorbim despre valorile familiei. Decenţă, bun simţ, blabla. Şi de tante ce ne zici? Românul apreciază familia, aşa că tot de-a noastră e. Vedeţi cum vine politichia? Aiurea, sunt doar insinuări. Aşa se scrie istoria. Mai că-mi doresc şi eu o colaboratoare ca Cocoaşa aia blondă.

Am şi eu o întrebare. De câte ori s-a înregistrat înregistrarea asta? Mă rog, taifasul ăsta.

Voi reveni. Bagă scriptul Maestre. Ăsta e scris la botul calului. Mai trebuie să batem şaua.

Măcar pe asta n-am înregistrat-o.

7 comentarii:

  1. Am înnebunit de tot, ElZap!
    Dormim planificat, să ne uităm la...
    Scriem pe blog până nu s-a luminat de ziua următoare, despre...
    Despre ce, ElZap? Că şi eu tot despre... am scris, cu mare fervoare, parcă dă laptele în foc, parcă vine sfârşitul lumii...
    Ne-au băgat-o pe gât. Chiar şi nouă.
    E o noapte minunată afară, a căzut noaptea apolitic şi dezinteresat peste lumea de dincolo de televizor, miroase teiul, aerul a viaţă...
    Să fie totuşi 1-0 pentru ...
    Dacă noi nu o vrem, ea ne vrea si ne are?
    Ne-a cucerit? Ne-a ocupat?
    Tancurile prostiei vor trece iar pe strada noastră?
    Se va legifera dreptul la greşeli gramaticale, ca dovadă a omenescului din candidat?
    O să ne încheiem iar la ultimul nasture al tunicii, ca să nu se observe nodul din gât?
    Slavă cerului că Octavian Paler a plecat pe steaua lui înainte de-al vedea pe Cristoiu emoţionându-se în faţa nimicului.

    RăspundețiȘtergere
  2. @renata

    Cristoiu e şi el om şi tot ce e omenesc nu-i este străin.
    Ce pot să spun? Spun şi eu precum Topârceanu:
    "... o epidermă
    Fermă
    Este greu de perforat..."

    Domnişoara vrea musai la Brussels, că la pension nu mai e bine. Te pui cu dornicii?

    "Ca să nu mai rămâie repetent şi anul acesta, mam' mare, mamiţica şi tanti Nuţa au promis tânărului Goe să-l ducă-n Brussels"

    Dacă fata vrea musai să ia fânu-n coarne n-ai cum s-o opreşti.

    N-ai cum.

    Toată lumea e supărată, dar EBA merge mai departe. Merge. Şotânc, şotânc, împinsă de la spate de toate bonele şi de popou de toţi deontologii, ea merge.

    Să scuip televizorul? Să trec pe OTV? E o soluţie. Magda Ciumac o fi mai deşteaptă? S-ar putea.

    Măcar ea nu vrea la Brussels.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da.
    Am ajuns să zic şi lucrul ăsta- Magda Ciumac e mai deşteaptă. Mii de pipiţe sunt mai deştepte.
    Ce să mai vorbim de fete normale, anoste, care oricât ar fi de obosite, nu fac greşeli gramaticale, fiindcă vorbirea în limba maternă e un reflex, nu o provocare...
    Trăim vremuri grele!
    De maximă libertate. Aceea de a trage cu puşca în bunul simţ.
    Asta n-ar fi grav, dar e o libertate girată acum de nume grele, de "patriarhi" ai bunului simţ.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmmm, aţ' vrea să comentez... dar nu voi a comenta, iac'aşa!, doar n-ajunsăi cu pluta printre podgorii...

    Îl las pe Topârceanu s-o facă, patriarhal:

    Sus, pe gardul dinspre vie,
    O găină cenuşie
    Şi-un cocoş împintenat
    S-au suit şi stau la sfat:
    - Ia te uită, mă rog ţie,
    Cât de sus ne-am înălţat!…

    Şi mâine e o zi!

    Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  5. Deontologii, analiştii atacă în haite. Şi-au adunat armatele, le-au organizat după regulile oricărei armate: avangardă, ariergardă, ba chiar şi vivandiere. Nimic n-au uitat.

    Le pui sub nas dovada prostiei, dar sar la beregată alţi căţei.

    O scârbă nemăsurată.

    RăspundețiȘtergere
  6. @ElZap

    Vrei să spui că Maestrul n-are pinteni?

    Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  7. ElZap, să lăsăm greţurile în seama persoanelor însărcinate. De partid. De Mogul. De servicii. De contul curent care se mai goleşte câteodată şi trebuie alimentat.
    Aceste persoane sunt cuprinse de greţuri când văd că publicul n-a avut reacţia scontată şi îi administrează un "talibanilor!" & "istericilor!" ca să-l intimideze.
    Nu ştiu bieţii însărcinaţi că noi, telespectatori si cititori ai celei mai efemere literaturi - presa, am luat-o în barbă de la mult mai primejdioşi, am fost ghiogari, cretineţi...acum ce mai contează?!
    Contază doar că, cu cât spumele îngreţoşatului sunt mai mari, cu atât el se află în criză de argumente.
    La Ciutăcelu nu ne confruntăm cu o simplă greaţă. Are "rău de mare" de-a binelea.
    Să-l lăsăm să ajungă la ţărm. Poate-i trece.

    RăspundețiȘtergere