miercuri, 8 februarie 2012

Negustorie şi politică


ElZap

Nu toţi negustorii sunt hoţi. Unii însă sunt.

Nu îi poţi pune eticheta de escroc acelui negustor ce te sfătuieşte cu bună credinţă, atunci când nu ţi-e clar ce ai vrea să cumperi. Sunt şi din ăia care fac un fel de cursuri de iniţiere cu cei ce sunt total afoni într-un domeniu. Orice lucru are un început până la urmă.

Există şi negustori care practică un fel de haiducie, de mică sau mare pungăşeală, de escrocherie, de... Câţi nu s-au plâns că au fost traşi pe sfoară de tot felul de negustori de o zi. Pe câţi nu i-am auzit plângănu-se că şi-au pierdut casele în escrocheria Caritas, FNI, SAFI, sau mai ştiu ez care? Câţi nu s-au procopsit cu tot felul de scule contrafăcute, sau cu cartuşe de ţigări pline cu hărtie igienică?

De regulă cei păcăliţi îi aşteaptă pe aceşti negustoraşi ca să-i mai îmbie cu mărfurile lor. Îmi amintesc de nişte tineri negustori pe care îi alergau pe o străduţă nişte mecanici auto pârâţi şi ei. Cică au reuşit să le plaseze nişte scule ce au ţinut fix o zi.

Nu ştiu dacă negustoria e un fel de politică, dar bănuiesc că politica e un fel de negustorie. Una în care investeşti puţin, dar ai un profit imens. Mă refer la negustor, că despre cumpărător ... ăla rămâne mai tot timpul cu buzele umflate.

Îmi amintesc de nişte politicieni-negustori care umblau pe undeva printr-o piaţă şi cereau lozul pe care să scrie "mai trage odată". Îl cereau unor alegători-fraieri. Ce potop de înjurături mi-a fost dar să aud atunci! Ce curse cu obstacole peste şine de cale ferată părăsite! Asta este, politica implică nişte riscuri.

Chestia e că politicienii-negustori nu s-au învăţat minte. Nu s-au învăţat nici alegătorii-fraieri, după cum văd eu.

Aşa se face că vom avea parte în curând de o nouă cursă. Una de ogari înfuriaţi.

Să vedem pe unde scot iepurii blăniţa.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu