miercuri, 10 iunie 2009

Madam Sitacuises

ElZap

Porumbelul şi-a luat zborul, aş zice eu, dacă n-aş fi convins că avem de-a face cu un întreg stol de porumbei. Apăi, dac-ar fi să ne luăm după o vorbă veche de tot, aş îndrăzni să spun că, dacă tăceai filozoafă rămâneai.

I-auzi valea cum mai sună:




Aşa-i că sună frumos, madam? Sigur că sună. Sună, că pe vremea aia nu-ţi dădea nimeni drumul în lume dacă nu ştiai o ţâră de carte. Acum ţi se dă. Să vezi şi să nu crezi. Dar mai bine să auzi. Aici:


Zici matale mai sus, că: “Faptul că Antonescu Crin nu ştie un prural … nu este o nenorocire”. Eu te cred, dar vorba e că matale nu le ai cu pluralul în general. Matale le ai cu pruralul.

Păi cum aşa, madamo? Tocmai matale? Nu te-ai băgat instructoare la fata ceea ce răspunde la numele Brusseleta? Aşa vrei s-o înveţi pe ea arta vorbitului? Atunci nu-i de mirare că ea astupă toate gropile, călcând voiniceşte în ele. De unde să înveţe sireaca fată cum e bine şi cum nu este?

Îmi zicea cineva la o e-şuetă, cum că eşti o damă bine, şi eu nu contrazic pe nimeni. Să-ţi trăiască admiratorii şi să fii matale fericită! Damă bine şi atât?

Doar cu atât se poate ajunge ministresă? Atunci de ce ne mai mirăm de Suzana? Suzana Gâdea, că la ea fac trimitere, nu la Mihai Omonim. Ea zicea, că nu ştie a vorbi limbi străine, şi eu o credeam. Matale nu le ai cu limba natală, şi m-ai convins.

Zic şi eu amu ca Vasile Alecsandri, că tot au fost Rusaliile:

"Pluralo, eşti belă, eşti chiar florelinte,
Ş-a tale beleţe mă scoate din minte!
Eşti belă! şi chipu-ţi treptat se belesce,
Şi anima-mi, belo, amând vestezesce! "

Prin primăvară, să tot fi fost prin martie, mă antepronunţam asupra bietului Zăroni. Cam pe-aici.


Mă calambuream eu acolo, vorbind în stilul contelui Kahlenberg, precum că ar fi cam mulţi eurozăroni pe la noi. Atunci era doar o bănuială.

Acum e o certitudine.

UPDATE:

Îmi cer scuze pentru că m-am referit ireverenţios la Suzana Gâdea.
Un domn bine informat (Borde)mi-a atras atenţia că am exagerat.
Fac minima trimitere la o referinţa mai documentată.


2 comentarii:

  1. :)))))
    Amândoi am scris despre acelaşi subiect!
    Suntem mai mulţi!
    Suntem la PRURAL, Conquistadore!
    Vă salut cu toată consideraţia, încântată că funcţionează releul ăla, de nu-ţi vine-a crede! De Vis!

    RăspundețiȘtergere
  2. Parcă numai amândoi?

    Vuieşte satul, dar cucoana merge mai departe. O nesimţire o şterge pe alta.
    Să fim fericiţi măcar, că mâine o vom uita. O nouă nesimţire ne va distrage atenţia de la alea vechi.

    Elena a fost in vizită la Antene, Elena e europarlamentară, Boc îl înjură pe Ciutacu, Ridzi şe pruraleşte cum poate şi apoi îi spune că urechile interlocutorilor sunt de vină.

    RăspundețiȘtergere